品質管理体制
Quality Control System

品質管理体制
Quality Control System

プライムテックエンジニアリング社品質方針
Quality Policy of PrimeTech Engineering, Inc.

「顧客に感動を与える製品つくりの為に、先端技術をもって研究開発を行い顧客に安心・満足を与える品質を提供する」ことを基本方針として、次の事項を確実にする。
Our basic policy is to "provide quality products that give customers peace of mind and satisfaction by conducting research and development using leading-edge technology to create products that impress customers" and to ensure the following items.

  1. 品質、コスト、納期の継続的改善に努める。
    Strive for continuous improvement in quality, cost, and delivery time.
  2. 法令及び規制要求事項を満たすように努める。
    Strive to meet legal and regulatory requirements.
  3. 品質目標設定を確実にし、適宜レビューし、その目標達成に努める。
    Ensure that quality targets are set, reviewed as appropriate, and worked to achieve them.
  4. 要求事項の適合性を維持すべく、品質マネジメントシステムの有効性の継続的な改善に努める。
    Strive to continuously improve the effectiveness of the quality management system to maintain conformity with requirements.
2006年5月1日
プライムテックエンジニアリング株式会社
代表取締役 中川 卓也
May 1, 2006
PrimeTech Engineering, Inc.
Representative Director Takuya Nakagawa

品質マネジメントシステム組織体制
Quality Management System Organization Structure

プライムテックエンジニアリングでは、品質マネジメントシステム(QMS)の最高責任者を代表取締役とし、企業としての品質管理活動を推進しています。代表取締役から任命を受けた品質管理責任者は社内の品質マネジメントシステムを維持・運用を行います。年度目標の設定や管理は代表取締役、品質管理責任者及び各部門長が協議の上で決定した上で、全社員に水平展開しています。また、目標達成の状況やプロセスの遵守状況を把握するため、独立的な監査を内部監査チームが行っています。

At PrimeTech Engineering, the Chief Quality Management System (QMS) Officer is appointed by the Representative Director to promote quality management activities as a company.The quality control manager appointed by the representative director is responsible for maintaining and operating the company's internal quality management system.Annual targets are set and managed by the Representative Director, the Quality Control Manager, and the head of each department after consultation, and are then horizontally distributed to all employees.Independent audits are conducted by an internal audit team to ascertain the status of target achievement and process compliance.

品質マネジメントシステム組織体制

継続的改善のアプローチ
Continuous Improvement Approach

当社では品質管理システムの有効性を継続的に改善するために、以下に示すプロセスアプローチを採用しています。

In order to continuously improve the effectiveness of our quality management system, we employ the process approach described below.

プロセスを基礎としたマネジメントシステムのモデル

当社は品質マネジメントシステムの国際規格である
ISO9001の認証を取得しています。
We are certified to the international quality management system standard
ISO9001.We are certified to the international quality management system standard
ISO9001.

  • 適用規格:ISO 9001:2015
    Applicable Standards: ISO 9001:2015
  • 登録証番号:JQA-QMA13090
    Registration certificate number: JQA-QMA13090